Terug in Nederland

20 februari 2013 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Lieve mensen,

Vandaag stappen we in het vliegtuig naar Nederland. Het is jammer dat het er al op zit, maar we kijken terug op een onvergetelijke ervaring. Natuurlijk zijn jullie nog benieuwd naar de laatste drie weken en daarom deze allerlaatste blog. We hebben op de Cooks vooral rustig gedaan. Het heeft van maandagmiddag tot woensdagochtend geregend en dus hebben we toch nog íets te klagen over het weer tijdens onze reis. In plaats van binnen te mokken, hebben we maandag de roadtrip in Amerika uitgestippeld en zijn we dinsdag naar het centrum geweest voor een lekkere lunch en een knipbeurt voor Sam. Toen het eenmaal weer droog was, maar nog geen strandweer, hebben we fietsen gehuurd en een rondje eiland gefietst. Dat is 32 kilometer en zoals altijd waren de laatste kilometers het zwaarst met een forse tegenwind. Onderweg zijn we gestopt bij een eettentje, winkeltjes en een supermarkt voor aansterkende middelen. Vooral de starfruit is erg sappig en dorstlessend. Hoewel het meeviel met de spierpijn, hebben we de volgende dag vooral buiten gezeten met een boekje; 's avonds nog een drankje gedaan bij een tentje verderop. Vrijdag straalde de zon weer echt en zijn we de omringende wateren gaan verkennen per tweepersoons kajak. Rarotonga is omringd door een lagune met weinig golfslag en een paar mooie eilandjes. Tijdens het kanoën zagen we nog een school vliegende vissen en hebben we prachtige plaatjes geschoten van de kleurrijke omgeving. Die avond zijn we uit eten geweest in een restaurant met live muziek gezongen door een meisje uit Raro. Zij klonk erg goed en zo origineel dat we een CD hebben gekocht.

De dag erna was het tijd om in te pakken en vlogen we naar Los Angeles. Daar huurden we een witte Nissan Versa en begonnen we aan de roadtrip naar Denver. In LA stopten we bij Venice Beach en de Santa Monica Pier. Deze laatste is het einde van de beroemde route 66 en erg levendig. Op de weg terug naar de auto raakten we verwikkeld in de show van een straatartiest. Deze extravagante man kon munten verschijnselen en met hulp van Lisanne de punten van een vork individueel buigen. Raadselachtig knap. Terug bij onze auto waren we door dit oponthoud een paar minuten te laat en lag er al een bon onder de ruitenwisser. Een vork rijker en $53 armer vervolgenden we de reis naar Hollywood, waar we als ware toeristen met het Hollywood Sign op de foto zijn geweest. Ook hebben we de Walk of Fame gelopen en zijn we nog even langs de huizen van Jennifer Aniston en Brad Pitt gereden. Een grote heg en hoge muren zorgden ervoor dat daar eigenlijk niets te zien was, maar het geeft toch een apart gevoel om erlangs te rijden.

De hotels waar we verblijven zijn stuk voor stuk prima en helemaal niks op aan te merken. Als je echter één nachtje in Vegas bent, wil je toch net dat beetje extra. Daarom sliepen we in het Aria. DIt relatief nieuwe resort en casino bevindt zich in het hart van Las Vegas en was buitengewoon mooi en luxueus: alle gordijnen en verlichting was via de televisie te bedienen. Sam heeft twee keer gepokerd in het casino en dat was een droom die uitkwam. De tweede keer heeft hij net zoveel gewonnen als hij de eerste keer had verloren en dus kostte de ervaring helemaal niets. Uiteraard hebben we ook een grote wandeling over de strip gemaakt. Het is letterlijk schitterend om te zien en het mooiste was toch wel het spektakel voor het Bellagio: grote verlichte fonteinen dansen op de maat van de muziek. Na dit avontuur bracht het asfalt ons naar een gebied dat beter bekend staat als de Grand Circle. Dit dorre gebied herbergt vele National Parks en wij bezochten er vijf: Zion, Antelope Canyon, Grand Canyon, Monument Valley en Arches. In elk park zijn enorme stenen structuren te zien, veelal rood van kleur. De mooiste bij uitstek was Antelope Canyon. Deze smalle kloof is prachtig om doorheen te lopen en te fotograferen. De Grand Canyon is uiteraard de allergrootste, maar niet bijzonder veelzijdig: alle uitzichten lijken op elkaar. Zoals wel vaker zegt 1 beeld meer dan 1000 woorden en dus raden wij jullie aan om de foto's maar eens te bekijken.

Vervolgens reden we door een besneeuwd landschap naar de Rocky Mountains. Het kan, vooral tegen het eind van de dag, behoorlijk koud worden en dat is toch wel behelpen zonder winterjas. Onderweg reden we nog door het plaatsje Nederland, toch wel grappig. Om de reis met een leuke activiteit af te sluiten, gingen we gisteren paardrijden in Estes Park, ten noorden van Denver. Het was een leuke rit door ruig landschap: de Rocky Mountains heten niet voor niets de Rocky Mountains. We genoten dan ook met volle teugels. Vandaag om middernacht Nederlandse tijd vertrekt ons vliegtuig naar Reykjavik. Daar hebben we een overstap van één uur en nog voor het begin van de middag zijn we dan in Amsterdam. Het klinkt voor ons nog een beetje onwerkelijk, want het was een onvergetelijke reis rond de wereld.

Jullie allemaal bedankt voor de leuke reacties op onze blog en tot snel!

Liefs,
Sam & Lisanne

1. Nadine:
    20 februari 2013
    Wauw! wat is dat snel gegaan zeg :O.

Heb elke keer met veel plezier jullie blogs gelezen. Nog maar uren voordat jullie weer in ons vertrouwde, koude!, kikkerlandje landen!
  2. Papa:
    20 februari 2013
    Ik wil jullie graag weer zien!
    Ik wil jullie gekochte CD horen, jullie foto's zien en vooral jullie verhalen horen. Wat zal deze reis jullie levenservaring enorm beïnvloeden. Jullie zijn andere mensen geworden. I am sure!!
    Tot gauw. Jullie trotse (schoon)vader. XX
  3. Paul, Monica, Ruben en Vincent:
    20 februari 2013
    Jongens, leuk laatste verhaal, jullie hebben een ge-wel-dige ervaring opgedaan, petje af en we zijn ook best een beetje jaloers hoor! Goeie reis terug naar huis en wij eten morgen (verjaardag van Monica), wel een stukje taart op jullie thuiskomst! Tot snel, groeten uit Baarn!
  4. Annet:
    20 februari 2013
    Lieverds, al weer geweldig om te lezen! Ik kijk er zo naar uit om jullie weer te zien en kan me zo goed voorstellen dat het voor jullie hééééééél erg dubbel is. Deze ervaringen neemt niemand jullie meer af en ik kijk dan ook erg uit naar jullie verhalen, nog meer foto's enz. enz. Tot morgen!
  5. Tante Angela:
    20 februari 2013
    Niet alleen jullie vinden het jammer dat jullie reis erop zit; ik ook een beetje hoor, want ik vond het erg leuk jullie belevenissen en prachtige foto's zo te volgen. Dat is nu ook voorbij; leuk en met humor beschreven. Oma heeft bij mij ook de foto's gezien, vond ze erg leuk. Maar we hopen jullie ook wel snel weer te zien.
    Het zal hier in Nederland voor jullie wel even wennen zijn na al die avonturen en warme temperaturen, maar jullie hebben mooie ervaringen opgedaan. Goede reis terug en hopelijk snel tot ziens.
    Liefs van Oma en tante Angela.
  6. Nathalie&Daan:
    21 februari 2013
    Hee lieverds,
    En dan zit het er al op.... Wat gaat de tijd snel he?! Maar wat hebben jullie een prachtige reis gemaakt! Al jullie verhalen hebben wij met veel plezier gelezen. Een hele goede terugreis en succes met het wennen in NL!
    Dikke kus en tot over een paar maandjes!
    Nathalie & Daan
  7. Els:
    21 februari 2013
    Lieve Sam en Lisanne,
    Dank jullie wel voor jullie mooie verhalen, we zijn zo een beetje met jullie mee op reis gegaan. En als je dit leest sta je waarschijnlijk weer met de voeten op Nederlandse bodem; tsja hartverwarmend om mensen die jullie na zijn weer te zien, maar ook dubbel, dat dit geweldige avontuur voor jullie erop zit. Dat zal nog wel even afkicken worden. Neem je tijd en voor nu veel liefs van het zuiden van dit land(je). Els
  8. Henk:
    22 februari 2013
    Lieve Sam en Lisanne , heel erg bedankt voor jullie mooie verhalen en foto's. Het was elke keer weer bijzonder om te lezen en te zien wat jullie meegemaakt hadden. Bedankt.
  9. Edith:
    22 februari 2013
    Hoi Sam en Lisan, welkom terug , bedankt voor de reis verhalen en tot morgen dan horen we vast meer.